کد خبر 637878
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

وزارت کشور هند روز شنبه با افزایش احتمال حمله های تروریستی، وضعیت امنیتی دهلی نو پایتخت و ایالت های راجستان ،گجرات ،پنجاب ،ماهاراشترا و جامو وکشمیر را قرمز اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، مقامات اطلاعاتی هند به دنبال حمله چند روز گذشته ارتش هند به چند پایگاه شبه نظامیان در داخل پاکستان، احتمال حمله های تروریستی در دهلی نو و پنج ایالت این کشور را در روزهای آینده زیاد می دانند.

حمله دو روز گذشته ارتش هند به هفت پایگاه شبه نظامیان در سه کیلومتری عمق خاک پاکستان و کشته شدن تعدادی از شبه نظامیان و نیروهای نظامی ،باعث صدور این هشدار شده است.

ژنرال سینگ سخنگوی وزارت دفاع هند روز گذشته اعلام کرد که در حمله ارتش هند به هفت پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستانی کشته شده است.

براساس گزارش سازمان های اطلاعاتی هند ، گروههای تروریستی وابسته به سازمان اطلاعات پاکستان خود را برای حمله به پایتخت هند آماده می کنند.

'راجنات سینگ ' وزیر کشور هند در نشستی با مقامات امنیتی و اطلاعاتی این کشور میزان خطر حمله انتقام جویانه گروههای تروریستی وابسته به پاکستان را بررسی کرد.

مقامات امنیتی در دیدار با وزیر کشور با اشاره به بالا بودن میزان خطر از سوی گروههای تروریستی افزودند ممکن است گروههای تروریستی از پناهگاههای خود خارج و برای حمله عازم پایتخت شوند.

در این جلسه همچنین در خصوص راه اندازی جنگ نیابتی پاکستان علیه هند با استفاده از افراط محلی هشدار داده شده است .

پلیس و نیروهای امنیتی از روز گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را در فرودگاهها ، ترمینال های مسافربری ،مناطق تاریخی مهم مانند تاج محل ،قلعه سرخ و مراکز خرید پایتخت هند به اجرا گذاشتند.

یک مقام امنیتی هند با بیان اینکه هشدار قرمز در پایتخت ممکن است تا پایان ماه میلادی جاری ادامه داشته باشد افزود: احتمال حمله انتقام جویانه در 10 تا 15 روز آینده بسیار زیاد است.

تنش بین هند و پاکستان از حمله هفته گذشته شبه نظامیان به شمال کشمیر که منجر به کشته شدن 19 نظامی هند افزایش یافته است .

امریکا و چین به دنبال افزایش تنش بین دو کشور آسیای جنوبی خواستار خویشتنداری و تلاش برای حل اختلاف های دهلی نو و اسلام آباد از طریق گفت وگو شدند.

کشمیر همواره یکی از علل اصلی اختلاف و تنش بین هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 بوده است .دهلی نو و اسلام آباد تاکنون 2 بار با یکدیگر بر سرکشمیر وارد جنگ شده اند.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان است و هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام این منطقه را دارند و این یکی از دلایل اصلی مناقشه دیرینیه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 تاکنون بوده است .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس